Malin Abrahamsen

4.kandidat, avdelingsingeniør ved Andøya Space Center

Portrettbilde av Malin Abrahamsen

- Jeg tror med hele mitt hjerte at den verden min datter kommer til å vokse opp i vil bli mye fattigere og mye farligere enn den verden vi ser nå. Jeg vil kunne fortelle henne om 20 år jeg at prøvde å være en del av løsningen.

Malin Abrahamsen (35) er 35 år gammel, utdannet sivilingeniør innen miljøovervåking med satellitt, og jobber som ingeniør ved Andøya Space Center. Hun bor på Bleik med mann, hund og en datter på 2 år.

Malin stiller til valg for Miljøpartiet De Grønne fordi hun mener det er kjempeviktig at man engasjerer deg for det man tror på. Hun er redd for at den verden hennes datter skal vokse opp i vil bli både farligere og fattigere enn den er i dag, og mener at det er viktig å være en del av løsningen, og ikke problemet.

Malin mener at den grønne politikken har nøkkelen til et liv som er bedre både for mennesker, natur og næringsliv, fordi vi ikke vil drive rovdrift på oss selv eller våre ressurser – og da kan man begynne å tenke langsiktig. Vi må tørre å anerkjenne at de tingene som er viktigst ikke alltid vises i regnskapet, og at de derfor raskt kan ødelegges. Andøys livsgrunnlag er naturen og miljøet, både for folk og bedrifter, og vi må tørre å ta vare på det på sikt, og ikke ødelegge det for kortsiktig profitt.